Jak ćwiczyć oddech

Jak ćwiczyć oddech

Lekarze podkreślają, że właściwe oddychanie pozwala zwalczyć stres i napięcia, wpływa na wzrost energii, poprawia wygląd skóry a nawet wagę. Tymczasem ludzie korzystają z zaledwie 30 procent możliwości oddechowych. Jogini dostrzegli, że oddech łączy umysł, ciało i świadomość. Wynaleźli, więc ćwiczenia oddechowe, które miały na celu zebranie energii życiowej znajdującej się w wydychanym powietrzu. Dzięki nim kontrolują oddech i z jego pomocą wpływają na umysł, ciało i emocje. Oddech jest fantastycznym “narzędziem”, które można użyć w celu wyciszenia, zrelaksowania się, uspokojenia umysłu lub pobudzenia w przypadku zmęczenia. Czasem wystarczy naprawdę niewiele, aby osiągnąć zadowalające, dobre lub bardzo dobre rezultaty. Poniżej przedstawiamy dwa ćwiczenia oddechowe – na zredukowanie stresu i napięcia, jako pomoc w zaśnięciu oraz na pobudzenie. Ćwiczenia te najlepiej wykonywać na świeżym powietrzu lub w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu. Jedno z ćwiczeń polega na oddychanie lewą dziurką nosa – zatykamy prawą dziurkę nosa (przytykając palcem prawe skrzydełko nosa), spokojnie oddychamy wyłącznie lewą dziurką. Ćwiczenie można wykonywać nawet do kilku minut. Gdy oddychamy lewą dziurką od nosa, uaktywniamy pracę prawej półkuli odpowiedzialnej za relaks. Drugie ćwiczenie to analogicznie oddychanie prawą dziurką nosa. Kontrola oddychania jest bardzo efektywną metodą relaksacji. Jest ona podstawowym składnikiem wielu metod, począwszy od “weź dziesięć głębokich oddechów” (by kogoś uspokoić), aż do relaksacji poprzez jogę i medytacje.

[Głosów:1    Średnia:4/5]