Sposoby na walkę ze stresem

Sposoby na walkę ze stresem

Stres jest nieodłącznym „towarzyszem” naszego życia. Nie musimy jednak się jemu poddać, możemy z nim walczyć. Kiedy zaczynamy odczuwać silny niepokój na myśl o ważnym spotkaniu, czy rozmowie w naszym ciele dochodzi do „bitwy”. Organizm produkuje duże ilości adrenaliny. To hormon, który pobudza i stawia w stan gotowości całe ciało. Serce bardzo mocno bije, podnosi się ciśnienie krwi, ręce się pocą. Objawy te na krótką metę nie są groźne, jednak, gdy organizm nie zwalnia przez dłuższy czas, pojawiają się kłopoty ze snem i pogarsza się nastrój. Przez nadmiar adrenaliny do krwi trafia zbyt dużo cukru. W tym czasie w naszym organizmie dochodzi do stanu alarmowego, pogarsza się odporność i częściej chorujemy. Aby wesprzeć organizm w walce ze stresem, warto między innymi ułożyć odpowiednią dietę, pomocne mogą być również posiłki spożywane w gronie rodzinie. Obiad w towarzystwie bliskich osób pomaga w odzyskaniu równowagi psychicznej. Musimy również pamiętać, że gdy się denerwujemy, tracimy więcej minerałów niż zwykle, szczególne magnezu, które potrzebujemy w walce ze stresem. W tym czasie powinniśmy częściej sięgać po warzywa strączkowe, migdały czy suszone owoce, bo są bogate w ten pierwiastek. Przyswajanie magnezu ułatwiają kwasy tłuszczowe omega-3, które chronią również przed depresją.

[Głosów:1    Średnia:3/5]