Zalety spożywania błonnika

Zalety spożywania błonnika

Błonnik to niezwykle cenna substancja, potrzebna każdemu człowiekowi do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Lekarze zalecają, aby spożywać od dwudziestu do czterdziestu gram błonnika każdego dnia. Pomaga on w utrzymaniu prawidłowej przemiany materii, oczyszcza organizm z toksyn, zapobiega powstawaniu cellulitu i trądziku, wpływa korzystnie na skórę, włosy i paznokcie. Osoby, które dostarczają go organizmowi w odpowiedniej ilości, nie mają problemów ze wzdęciami, zaparciami, niestrawnością. Błonnik można znaleźć przede wszystkim w produktach pełnoziarnistych, jak razowy chleb i makaron, ciemna mąka, brązowy ryż. Ponadto, błonnik znajduje się w wielu warzywach i owocach. Największe jego ilości posiadają w swoim składzie rośliny strączkowe, jak groch, fasola, bób, groszek, kukurydza, soja. Lekarze donoszą, że znakomitym źródłem błonnika są też kapusta, szpinak, brukselka, buraki. Spośród owoców znajdziemy go w morelach, śliwkach, jabłkach, truskawkach, jagodach. Szczególnie dużo tej cennej substancji znajduje się w owocach suszonych. Również orzechy są niezwykle bogate w błonnik, podobnie jak miód. Jak zatem widać, substancja ta znajduje się w wielu pysznych produktach, które można zjeść samodzielnie, jak i dorzucić do jakiejś pysznej potrawy. Dlatego też tym bardziej warto odżywiać się produktami bogatymi w błonnik. Jest to nie tylko zdrowe, ale również apetyczne. Dlatego też wiele osób stosuje się do zaleceń lekarzy i spożywa produkty niezwykle bogate w tą cenną substancję.

[Głosów:1    Średnia:4/5]