Zdrowie na talerzu

Zdrowie na talerzu

Zdrowie to stan o który warto dbać codziennie. Mówi się potocznie, że śniadanie jest najważniejszym z posiłków, a kolację trzeba zjeść lekką i do określonej godziny, żeby nie obciążać żołądka. Proponowane na śniadanie płatki z dodatkiem suszonych owoców to dobry pomysł. Zawierają dużo błonnika i naturalnego cukru co pobudza nasz mózg do pracy i daje energię potrzebną nie tylko do nauki. Obiad spożyty w ciągu dnia powinien składać się z dwóch dań. Zupy jako ciepłego bulionu na warzywach oraz drugiego dania, w skład którego powinno wchodzić mięso, ziemniaki bądź kasze czy ryż, oraz surówki. Dietetycy uważają, że powinniśmy zjeść pięć posiłków dziennie. I wszyscy się z tym zgadamy tylko jakże to trudne organizacyjnie. Czasami będąc w pracy po 12 godzin zjedzenie porządnego obiadu graniczy z cudem. Wszystko w pośpiechu, byle jak. Czasami jemy dopiero w domu, wieczorem. I kiedy jesteśmy młodzi wszystko jakoś się rekompensuje ale później daje o sobie znać. Problemu z żołądkiem, woreczkiem żółciowym, hemoroidami. Dlatego warto mimo czasowych trudności pomyśleć o racjonalnym odżywianiu. Zapakować już w domu zamiast suchej kanapki sałatkę, jogurt, płatki zbożowe. I warto pomyśleć o pobliskim barze, w którym za niewielkie pieniądze można zjeść ciepłą zupę. To takie ważne. Nasz organizm odwdzięczy się nam dobrym samopoczuciem i zdrowiem.

[Głosów:1    Średnia:3/5]